Internetový marketing
Internetový marketing sa tiež nazýva Online marketingom alebo Search engine marketingom (SEM). Zahŕňa v sebe marketingové postupy, ktoré využívajú webový priestor a emailing pre priame oslovenie cieľovej skupiny. Zmyslom internetového marketingu je predaj tovarov a služieb.
Často sa používa v spojení s inými (tradičnými) formami prezentácie, napr. direct marketingom, mediálnou reklamou, telemarketingom a pod. Stále viac však ukazuje svoj potenciál fungovať samostatne.
Základné členenie:
- Webový marketing
- Emailový marketing
- Marketing sociálnych sietí

Webový marketing:
Jeho obsahom je prezentácia na webových stránkach, internetových obchodoch, affiliate marketing, on-line reklamy vo vyhľadávačoch (PPC v Google, Sklik ap.), organické vyhľadávania pomocou optimalizácie (SEO).
Emailový marketing:
Zahŕňa v sebe reklamné a marketingové aktivity na aktuálnych alebo nových zákazníkov formou e-mailových správ.
Marketing sociálnych sietí:
Tu sú reklamy a marketing (vrátane virálneho marketingu), ktoré je umiestnené na sociálnych sieťach, najmä Facebook, Twitter, Google+ atď.
Online / internetový marketing vám prinesie:
- Merateľnosť výsledkov z kampaní
- Zníženie nákladov na reklamu oproti klasickým formám
- Ovládateľnosť priebehu kampane
- Kvalitnejšie služby pre zákazníkov
- Konkurenčnú výhodu voči tým, čo ho nepoužívajú
- Kvalitný dizajn a estetiku prevedenia
- Rozšírenie potenciálu obchodovania
- Analytické nástroje s online výsledkami
Máte otázku? Napíšte nám do komentárov: