PPC reklama
Keď sa povie reklama na internete, pravdepodobne sa vám vybaví Google s platenými odkazmi, ktoré sa zobrazujú nad výsledkami vyhľadávania a pod nimi. Spoznali ste účinný nástroj marketingovej komunikácie: PPC reklamu.
Hlavná výhoda PPC (Pay Per Click) reklamy je skrytá v jej názve "Plať za klik". Pre začínajúce podnikanie či nový projekt to je "dar z nebies".
Nemusíte čakať, kým vás zaznamená Google a vyhľadávače. Kým vám SEO prinesie prirodzenú návštevu.
Pri nastavení PPC kampane si sami určíte:
- budget - celkovú výšku preinvestovaných prostriedkov
- cenu za klik - obvykle je cena kliku od 0,03 EUR, pri "silných" slovách môžu ceny za kliknutie výrazne rásť
- termín trvania - v prípade že je kampaň časovo obmedzená
- cieľovú skupinu - geografické členenie, vek, pohlavie atď.
Najpoužívanejšie systémy PPC na Slovensku sú Google Adwords, eTarget a Facebook. Ak je vaše podnikanie i v Českej republike, nezabudnite na Sklik.cz.
Ako postupovať pri vytváraní PPC reklamy?
- Rozhodnite sa najprv, či budete kampaň robiť sami alebo v spolupráci s agentúrou.
- Zadefinujte si kľúčové slová.
- Testujte kampaň na malej vzorke a sledujte jej účinnosť.
- Po vyhodnotení si určite budget pre tú najlepšiu kampaň.
- Výsledky priebežne sledujte, vyhodnocujte a kampaň aj počas jej priebehu meňte ak je to potrebné.
- Nezabudnite kampaň ukončiť, ak podporuje časovo obmedzenú činnosť.
Tipy pre lepšie výsledky PPC:
- Pri tvorbe slovných reklám buďte kreatívny. Na akú reklamu by ste vy sám klikli?
- Do textu niektorých reklamy uvádzajte telefónne čísla. Ak si zákazník neklikne na vašu reklamu, môže vám zavolať.
- Robte kampane lokálne. Vybraním cieľovej skupiny z regiónu, kde bývajú vaši zákazníci zvýšite konverziu reklamy.
- Pri vyhodnocovaní kampane používajte
Okrem Google nájdete PPC kampane aj vo výsledkoch iných internetových vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach (napr. Facebook) alebo v internetových katalógoch.
Reklamu v katalógoch realizujeme v spolupráci so službou eTarget alebo priamo v spolupráci s katalógom, napr. Sklik (Seznam.cz). Užitočnú pomôcku pre výpočet efektívnosti PPC kampane som našiel na webe vo forme kalkulačky PPC. Môžete si ju vyskúšať.
PPC reklamu si môžete robiť aj sami. Spolupráca s agentúrou Vám však môže priniesť lepšie výsledky, šetrenie nákladom za jeden klik a najmä času, ktorý sa PPC musíte venovať.
Chcete poznať náklady? Napíšte nám na info@amonitsro.sk.
Máte otázku? Napíšte nám do komentárov: