PPC reklama

Keď sa povie reklama na internete, pravdepodobne sa vám vybaví Google s platenými odkazmi, ktoré sa zobrazujú nad výsledkami vyhľadávania a pod nimi. Spoznali ste účinný nástroj marketingovej komunikácie: PPC reklamu. 

Hlavná výhoda PPC (Pay Per Click) reklamy je skrytá v jej názve "Plať za klik". Pre začínajúce podnikanie či nový projekt to je "dar z nebies".

Nemusíte čakať, kým vás zaznamená Google a vyhľadávače. Kým vám SEO prinesie prirodzenú návštevu.

Pri nastavení PPC kampane si sami určíte:

  • budget - celkovú výšku preinvestovaných prostriedkov
  • cenu za klik - obvykle je cena kliku od 0,03 EUR, pri "silných" slovách môžu ceny za kliknutie výrazne rásť
  • termín trvania - v prípade že je kampaň časovo obmedzená
  • cieľovú skupinu - geografické členenie, vek, pohlavie atď.

Najpoužívanejšie systémy PPC na Slovensku sú Google Adwords, eTarget a Facebook. Ak je vaše podnikanie i v Českej republike, nezabudnite na Sklik.cz.

Ako postupovať pri vytváraní PPC reklamy?

  • Rozhodnite sa najprv, či budete kampaň robiť sami alebo v spolupráci s agentúrou.
  • Zadefinujte si kľúčové slová.
  • Testujte kampaň na malej vzorke a sledujte jej účinnosť.
  • Po vyhodnotení si určite budget pre tú najlepšiu kampaň.
  • Výsledky priebežne sledujte, vyhodnocujte a kampaň aj počas jej priebehu meňte ak je to potrebné.
  • Nezabudnite kampaň ukončiť, ak podporuje časovo obmedzenú činnosť.

Tipy pre lepšie výsledky PPC:

  • Pri tvorbe slovných reklám buďte kreatívny. Na akú reklamu by ste vy sám klikli?
  • Do textu niektorých reklamy uvádzajte telefónne čísla. Ak si zákazník neklikne na vašu reklamu, môže vám zavolať.
  • Robte kampane lokálne. Vybraním cieľovej skupiny z regiónu, kde bývajú vaši zákazníci zvýšite konverziu reklamy.
  • Pri vyhodnocovaní kampane používajte

Okrem Google nájdete PPC kampane aj vo výsledkoch iných internetových vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach (napr. Facebook) alebo v internetových katalógoch.

Reklamu v katalógoch realizujeme v spolupráci so službou eTarget alebo priamo v spolupráci s katalógom, napr. Sklik (Seznam.cz). Užitočnú pomôcku pre výpočet efektívnosti PPC kampane som našiel na webe vo forme kalkulačky PPC. Môžete si ju vyskúšať.

PPC reklamu si môžete robiť aj sami. Spolupráca s agentúrou Vám však môže priniesť lepšie výsledky, šetrenie nákladom za jeden klik a najmä času, ktorý sa PPC musíte venovať.

Chcete poznať náklady? Napíšte nám na info@amonitsro.sk.