Neadresný mailing, alebo roznos letákov do schránok

Každý, kto má poštovú schránku, pozná tento spôsob reklamy veľmi dobre. Desiatky letákov a katalógov týždenne informujú o akciách, zľavách v nákupných centrách, potravinových reťazcoch či hobby obchodoch.

Odborníci tento spôsob reklamy nazývajú "Neadresný mailing".

Letáky do schránok doručuje Slovenská pošta, ktorej úspešne konkurujú súkromné distribučné spoločnosti ako Redpost. Aktuálne letáky nájdete v elektronickej forme na stránke letaky.sk.

Poznám tento segment veľmi dobre. Ako spoluzakladateľ spoločnosti KOLOS s.r.o. som koordinoval distribučné akcie niekoľko rokov. Najprv na Slovensku, neskôr i na českom trhu.

Aj keď sa jedná o "neadresnú" formu direct marketingu, patrí reklama do schránok medzi účinné marketingové nástroje, ktoré majú možnosti osloviť zákazníkov cielene.

Je možné cieliť reklamu aj pri neadresnej distribúcii do schránok? Samozrejme!

  • Typ budovy

    Býva váš zákazník v rodinnom dome či bytovke? Roznos letákov sa môže robiť i podľa typu budovy, veľkosti. Chcete osloviť zákazníkov s bazénom, satelitom, sedlovou strechou, starým plotom? Môžeme spoločne nájsť riešenie.
  • Demografia obyvateľstva

    Cieľovú skupinu môžeme vyberať i podľa typu obyvateľstva v regióne. Mladé rodiny, príjmy do domácnosti, vek, národnosť a pod. Pracuje sa tu so štatistikami a prieskumom obyvateľstva.
  • Obec / časť mesta / ulica

    Konzultáciou s vami vyberieme optimálne miesta doručenia, podľa určeného kľúča.
  • Okolie prevádzky

    Lokalita doručovania sa môže určiť aj na mape. Urobí sa okruh v kilometroch od prevádzky, alebo podľa času dojazdu autom.

Reklama do schránok má ustálený zoznam inzerentov. Menším spoločnostiam s podnikaním na internete alebo s jednou prevádzkou tento spôsob reklamy neodporúčame.

Vyčnievať v schránke, plnej veľkých katalógov a letákov je naozaj ťažké. Je lepšie voliť kreatívnejšie formy doručovania. Napríklad vešanie letákov na kľučky.

 

Môžem sa spoľahnúť, že leták pôjde do schránky a nie do kontajnera?

Hovorí sa "Dôveruj ale preveruj."

Kontrola distribúcie. Po skončení distribúcie vyrazia školení pracovníci do terénu. Kontrolujú schránky, pýtajú sa ľudí. Výsledky kontroly posielajú na distribučné centrá pre vyhodnotenie.

GPS kontrola. Ako najefektívnejšou formou overovania doručovateľov sa ukázala kontrola pomocou GPS. Vo viacerých lokalitách je tak možné sledovať ich pohyb. Viac si prečítajte tu.

Spoločná kontrola. Vrcholom budovania vašej dôvery je, že vás zoberieme osobne do ulíc. Dopytovaním a zrakovou kontrolou schránok sa "na vlastné oči" môžete presvedčiť o kvalitách doručenia.

Výsledkom je, že kvalita doručenia sa dlhodobo pohybuje na hranici 95,6 %

Chceli by ste vyskúšať účinnosť neadresného doručovania?

Počítajte s dlhodobým plánovaním a rozpočtom na opakovanie doručovania. Jednorázové letákové akcie sú málokedy úspešné.

Chcete vedieť aké sú podmienky? Spýtajte sa nás na cenovú ponuku.