Databázy v online marketingu

V oblasti direct marketingu som začínal podnikať v roku 1995. To bol začiatok "zlatého veku direct marketingu", keď slovo "databáza firiem alebo osôb" znamenalo poštovú adresu, doplnenú o telefónne číslo a veľa iných doplnkových informácií.

Rôzne výbery z databáz a filtre umožňovali dôslednú segmentáciu a oslovenie presnej cieľovej skupiny... a pozor! Poštou! Normálnym personalizovaným listom. Neuveriteľné...

Na zmenu mali vplyv najmä dva faktory: sprístupnenie internetu takmer pre každého a výrazné zvýšenie poštovného. Ak sa nás pýtajú na "databázu" dnes, automaticky sa pýtam, či sa jedná o databázu e-mailov. Obvykle áno. "Nie, to my nerobíme", odvetím.

ADRESY A DATABÁZOVÝ MARKETING DNES

Dnešný spôsob práce s databázami by som nazval BUDOVANIE. Ak nebudujete vlastné databázy klientov a potencionálnych klientov dnes, neskôr to budete ľutovať.

Základné rozdelenie adries podľa spôsobu použitia:

  • Poštové adresy - vhodná pre klasický typ direct mailu ale i pre plánovanie osobných stretnutí.
  • E-mailové adresy - komunikácia cez emailing či newslettre sa bez nich nezaobíde
  • Kontakty s aktuálnym telefónnym / mobilným číslom - používa sa na telemarketing

Kvalitná adresa, nech je akákoľvek je základom kvalitného direct mailingu a CRM.

Kvalitná adresa = Aktuálna + Používaná + Získaná so súhlasom

My poskytuje svojim zákazníkov vysoko kvalitné poštovné adresy zo Slovenska, Českej republiky, celej Európy či sveta. Pri získavaní a správe databáz spolupracujeme so spoľahlivými zdrojmi z jednotlivých krajín. Naše dlhodobé skúsenosti a znalosti trhu s databázami nám umožňujú pre našich zákazníkov definovať presnú cieľovú skupinu.

PREČO POSIELAŤ KLASICKÉ LISTY?

Koľko listových zásielok, s výnimkou faktúr a účtov dostávate denne? Koľko týždenne či mesačne? Dostávate vôbec nejaké?! Predstavte si, žeby ste svojim zákazníkom napísali klasický list. Podpísaný vlastnou rukou. Veľmi osobný a dôverný. Ako si myslíte, že na to zareaguje?

Ja si myslím, že ho to veľmi príjemne poteší a prekvapí. Vy sa ihneď stanete výnimočným v očiach adresáta. A to sa vyplatí! Pouvažujte o tom.  

Chcete sa o tom porozprávať? Zavolajte mi alebo napíšte. Môžete aj klasickým listom.