Databázy v online marketingu
V oblasti direct marketingu som začínal podnikať v roku 1995. To bol začiatok "zlatého veku direct marketingu", keď slovo "databáza firiem alebo osôb" znamenalo poštovú adresu, doplnenú o telefónne číslo a veľa iných doplnkových informácií.
Rôzne výbery z databáz a filtre umožňovali dôslednú segmentáciu a oslovenie presnej cieľovej skupiny... a pozor! Poštou! Normálnym personalizovaným listom. Neuveriteľné...
Na zmenu mali vplyv najmä dva faktory: sprístupnenie internetu takmer pre každého a výrazné zvýšenie poštovného. Ak sa nás pýtajú na "databázu" dnes, automaticky sa pýtam, či sa jedná o databázu e-mailov. Obvykle áno. "Nie, to my nerobíme", odvetím.
ADRESY A DATABÁZOVÝ MARKETING DNES
Dnešný spôsob práce s databázami by som nazval BUDOVANIE. Ak nebudujete vlastné databázy klientov a potencionálnych klientov dnes, neskôr to budete ľutovať.
Základné rozdelenie adries podľa spôsobu použitia:
- Poštové adresy - vhodná pre klasický typ direct mailu ale i pre plánovanie osobných stretnutí.
- E-mailové adresy - komunikácia cez emailing či newslettre sa bez nich nezaobíde
- Kontakty s aktuálnym telefónnym / mobilným číslom - používa sa na telemarketing
Kvalitná adresa, nech je akákoľvek je základom kvalitného direct mailingu a CRM.
Kvalitná adresa = Aktuálna + Používaná + Získaná so súhlasom
My poskytuje svojim zákazníkov vysoko kvalitné poštovné adresy zo Slovenska, Českej republiky, celej Európy či sveta. Pri získavaní a správe databáz spolupracujeme so spoľahlivými zdrojmi z jednotlivých krajín. Naše dlhodobé skúsenosti a znalosti trhu s databázami nám umožňujú pre našich zákazníkov definovať presnú cieľovú skupinu.
PREČO POSIELAŤ KLASICKÉ LISTY?
Koľko listových zásielok, s výnimkou faktúr a účtov dostávate denne? Koľko týždenne či mesačne? Dostávate vôbec nejaké?! Predstavte si, žeby ste svojim zákazníkom napísali klasický list. Podpísaný vlastnou rukou. Veľmi osobný a dôverný. Ako si myslíte, že na to zareaguje?
Ja si myslím, že ho to veľmi príjemne poteší a prekvapí. Vy sa ihneď stanete výnimočným v očiach adresáta. A to sa vyplatí! Pouvažujte o tom.
Chcete sa o tom porozprávať? Zavolajte mi alebo napíšte. Môžete aj klasickým listom.
Máte otázku? Napíšte nám do komentárov: