4.Vaša dôveryhodnosť je váš poklad.

[feature_box_creator style="1" width="" top_margin="" bottom_margin="" top_padding="" right_padding="" bottom_padding="" left_padding="" alignment="center" bg_color="" bg_color_end="" border_color="" border_weight="" border_radius="" border_style="" ]

“Čo pomáha ľuďom, pomáha podnikaniu.” Leo Burnett

[/feature_box_creator]

Nebojte sa dávať. Poskytujte veci zadarmo. Je to trend a má svoje oprávnenie. Všetko sa vám totiž vráti. V pozitívnej energii i finančne.

Ak potrebujete poistiť dom. Jeden poisťovák vám urobí nízku cenovú ponuku bez toho, aby sa prišiel na váš dom pozrieť. Druhý vás navštívi. Nielenže sa pozrie na vašu stavbu, ale vám preštuduje predošlú poistnú zmluvu a ďalšie dokumenty. Potom vám navrhne ako môžete ušetriť náklady. Urobí vám analýzu a vypočíta vám tri verzie ceny, aby ste si mohli vybrať. A to všetko zadarmo. Ktorého z týchto dvoch si napokon vyberiete na podpis zmluvy?

Ako sa staviate vy k človeku, ktorý vám poskytne niečo užitočné zadarmo... Cítite sa zaviazaný, však? Rovnako sa budú cítiť vaši potencionálni zákazníci.

Dávajte im preto zadarmo veci, služby, vzorky. Dávajte to, čo si môžete dovoliť darovať.

Ale pozor! Dávajte iba kvalitu. Ak by ste chceli dať zadarmo eBook, videonávod či článok na blogu, dajte si záležať, aby obsahoval kvalitný obsah. Ak niečo urobíte pre zákazníka zadarmo, tak to musí byť rovnako kvalitná práca ako by za ňu zaplatil. Možno ešte kvalitnejšia...

Je to dobrý krok na začiatku budovania dôveryhodnosti.

Ako v tom pokračovať ďalej?

VŠETKO, čo budete vo vzťahu k zákazníkovi robiť, musí budovať vašu dôveryhodnosť. Nikdy neporušte slovo, ktoré ste dali, nenaštrbte jeho dôveru voči vám. Ak aj riešite problémy (termín dodania sa posunie, tovar prišiel poškodený ap.), buďte voči zákazníkovi otvorený, pravdovravný a navrhujte správne a reálne riešenia.

NIKDY nezvyšujte cenu, ak ste sa na nej dohodli. Naopak, ak máte možnosť dať zákazníkovi bonus k tomu, čo si objednal, využite to. Ak zákazník získa od vás viac ako očakával, stane sa vašim verným propagátorom.

Dávať veci zadarmo sa vyplatí. Ak aj nie finančne, určite aspoň vo vašom dobrom pocite.

[feature_box_creator style="1" width="" top_margin="" bottom_margin="" top_padding="" right_padding="" bottom_padding="" left_padding="" alignment="center" bg_color="" bg_color_end="" border_color="" border_weight="" border_radius="" border_style="" ]

BONUS: V prípade, že pripravíme zľavu, bonus, akciu, dávame o tom vedieť svojim obchodníkom. S bonusmi je potrebné pracovať. Vždy sa snažte svojim zákazníkom dávať o výhodách, akciách a podobne vedieť. Ak to nezužitkuje sám, možno o tom dá vedieť svojim známym. V tomto bode je však najdôležitejšie mať to komu dať vedieť... Na to je totiž potrebná databáza zákazníkov a cesta k nim (napríklad cez sociálne siete, web stránku, emailovou adresou pre e-mailing). Chcete vedieť, ako robiť účinne? Radi vám poradíme čo robiť a čo nie.

[/feature_box_creator]

[feature_box_creator style="1" width="" top_margin="" bottom_margin="" top_padding="" right_padding="" bottom_padding="" left_padding="" alignment="center" bg_color="" bg_color_end="" border_color="" border_weight="" border_radius="" border_style="" ]

Úloha: Vypracujte si ihneď databázu zákazníkov. Že je nemáte? Tak si otvorte telefón a vypíšte si odtiaľ kontakty. Rovnako to urobte vo vašom mailovom softvéri. Potom prelistujte vizitky, ktoré máte v šuplíku. Zdrojov kontaktov je neúrekom. Vypíšte si ich do Excelu.

[/feature_box_creator]

[arrows style="arrow-8-3.png" class="open_lightbox" align="center"]

3. Produkt je najdôležitejší

[arrows style="arrow-8-1.png" class="open_lightbox" align="center"]

5. Vzdelávanie zákazníka a obchodníka

Úvod do obchodného zastúpenia AMONIT s.r.o.