Affiliate marketing

Čo to je affiliate marketing?

Je to typ reklamy Pay-per-sale (zaplatiť za reklamu až po uskutočnení nákupu). Inzerent zaplatí svojmu affiliate partnerovi až za uskutočnenú konverziu.

Affiliate partner inzeruje na svojich stránkach ponuku inzerenta formou textovej alebo bannerovej reklamy. Rovnako dobre môže fungovať aj podpora formou PR článkov, PPC reklamy či emailingu. 

Ak zákazník prejde z odkazu na stránku inzerenta a uskutoční nákup, bude vyplatená odmena podľa dohody. Môže sa zdať, že sa jedná a ľahký spôsob marketingu, ale nie je to tak.

Vyžaduje si dôkladnú prípravu a veľkú starostlivosť pri získavaní partnerov a tiež ich vedenie a motiváciu.

 

Výhody affiliate marketingu sú:

  • Keď sa nič nepredá, nie sú provízie. Motivácia k činnosti je na strane partnera
  • Možnosti participácie. Partner môže podporovať inzerenta a naopak.
  • Konkurenčná výhoda. Affiliate marketing využíva iba nízke percento firiem
  • Budovanie partnerstiev mimo bežných koľajníc
  • Môže to byť zaujímavý zdroj príjmov pre blogerov i bežných užívateľov internetu s vlastnou stránkou

 

Nevýhodou je

  • Relatívne ťažké nájsť vhodných affiliate partnerov
  • Väčšina partnerov nevygeneruje žiaden obrat
  • Správa kampane si vyžaduje dôslednú koordináciu a prípravu a výsledky nemusia zodpovedať námahe
  • Konverzné pomery tohto typu reklamy sú nízke
  • Výška provízii býva obvykle vysoká, čo výrazne zníži zisk
  • Partneri sa môžu stať konkurenciou pri PPC reklamách a zvyšovať ceny za klik

Prečítajte si aj: